Jak urządzić gabinet dla stylistyki rzęs: 9 kroków do pełnego sukcesu

Udane profesjonalne przedłużanie rzęs, to gwarancja, że klientki będą zadowolone z Twoich usług. Jednak nie zależy to tylko od jakości narzędzi i materiałów, których używasz do pracy. Oczywiście, musisz być profesjonalistką i doskonale zgłębić tajniki tego zawodu, ale nie zapominaj, jak wielkie znaczenie mają też wyposażenie pracowni i gabinetu zabiegowego oraz komfort klienta, który zapewnisz podczas zabiegu. Tylko spełniając te wszystkie warunki możesz dążyć do trwałego sukcesu w branży beauty i wellness.

Pamiętaj – klientka ma się czuć u Ciebie dobrze. Zapewnij więc maksymalny komfort podczas zabiegu, ale i wcześniej w recepcji czy poczekalni.

Wiele zależy od tego, czy pracujesz w domu, czy w salonie, czy jesteś sama, czy ktoś wita klientów w recepcji, czy jest to Twoje studio, czy jesteś zatrudniony lub wynajmujesz gabinet zabiegowy. Ten punkt wyjścia ma duży wpływ na liczbę decyzji, które podejmujesz w odniesieniu do swojego miejsca pracy w zakresie sprzętu. Ale nawet jako pracująca u kogoś stylistka rzęs powinnaś przywiązywać wagę do poniższych punktów.

1. WYGODNA POCZEKALNIA

Wizytówka Twojego salonu lub Twojej usługi to pomieszczenie, do którego klient wchodzi na początku wizyty. Czy jest to recepcja, czy przedpokój mieszkania, czy poczekalnia salonu – powinno to być miejsce czyste i zachęcające do kontynuowania wizyty. Niezbędne tu jest co najmniej jedno siedzenie, szafa do odłożenia ubrań, stolik na czasopisma lub napój, jeśli zmuszona będziesz poprosić klientkę, by chwilę poczekała.

2. JAK URZĄDZIĆ GABINET ZABIEGOWY

Gabinet zabiegowy powinien mieć wystarczająco dużo miejsca, abyś Ty i klientka mogli się swobodnie poruszać. Niezbędna jest również wystarczająca przestrzeń do przechowywania narzędzi, kanapy i miejsca pracy. Jeśli nie ma okien do wentylacji, odpowiednio mocny, regulowany system klimatyzacji zapewnia cyrkulację powietrza.

3. STÓŁ ZABIEGOWY TO PODSTAWA

Ponieważ leżanka jest używana codziennie przez kilka godzin, inwestycja w jakość ma kluczowe znaczenie dla komfortu Twoich klientów, dla relaksującej pracy, ale także dla długowieczności mebli.

W przypadku leżanki zabiegowej masz zasadniczo do wyboru leżankę wellness lub masującą (zwykle z regulacją wysokości, w kształcie klasycznej leżanki o prostej powierzchni) lub leżankę kosmetyczną (wygodne, często ergonomicznie ukształtowane długie krzesło, które może być obniżone poziomo na czas trwania zabiegu i często ma również regulację wysokości). Zalecana jest minimalna szerokość 60 cm.

4. ZADBAJ O KOMFORT

Dodatkowo dobrze jest, jeśli możesz dopasować stół do optymalnej pozycji dla każdego klienta. To sprawi, że klient lepiej się odpręży, pozostanie dłużej i będzie czuł się bardziej komfortowo. Pamiętaj, że w uzyskaniu komfortu podczas zabiegu może też pomóc zagłówek lub specjalna poduszka, która idealnie służy również jako taca na narzędzia.

5. SCHLUDNIE I CZYSTO… WELLNESS

Aby sala zabiegowa była nie tylko higienicznie czysta, ale również wyglądała czysto, wszystkie niezbędne narzędzia powinny pozostać poza zasięgiem wzroku klientki, a większość powierzchni powinna pozostać wolna do czasu zabiegu.

DODATKOWA WSKAZÓWKA

Podkreśl swoje wysokie standardy higieny, na przykład mocując w zasięgu wzroku klientki świeże jednorazowe pokrowce na leżak. To daje jej pewność, że u Ciebie jest czysto i higienicznie, sprawia, że czuje się komfortowo i ma dobre samopoczucie.

6. ERGONOMIA I BEZPIECZEŃSTWO (PAMIĘTAJ O PRZERWIE!)

Komfort i bezpieczeństwo klienta są oczywiście kluczowe dla doskonałego efektu końcowego. Ale wygoda i bezpieczeństwo stylistki rzęs również odgrywają decydującą rolę w jakości profesjonalnego zabiegu.

Najgorszy przypadek: kiedy musisz siedzieć na niewygodnym krześle przy słabym świetle i z przygarbionymi plecami. Dlatego niezwykle ważne dla Twojego zdrowia i uzyskania jak najlepszych wyników jest zwracanie uwagi na ergonomiczne siedzenie, kanapę z regulacją wysokości, dobre profesjonalne oświetlenie (patrz poniżej) i oczywiście optymalną organizację pracy zapewniającymi odpoczynek przerwami.

Zawsze tak umawiaj klientki, by między dwoma wizytami zrobić sobie chwilę przerwy, aby rozprostować nogi, delikatnie rozprostować plecy i ramiona. Nawet bardzo lekkie ćwiczenia oczu, takie jak patrzenie w dal, zapewniają, że skoncentrowany podczas intensywnej pracy wzrok odpoczywa. Dostatecznie długie przerwy gwarantują, że będziesz na tyle wypoczęta, by być gotową na przyjęcie następnej klientki.

7. PROFESJONALNE ŚWIATŁO

Jak wspomniano powyżej, warto zainwestować w dobre oświetlenie. Profesjonalna lampa robocza z jasnym światłem dziennym nie migocze, doskonale doświetla rzęsy – to ważne dla najlepszych efektów pracy i oczywiście dla zdrowia oczu.

DODATKOWA WSKAZÓWKA

Regulowane szkła powiększające z diodami LED mogą również pomóc w odciążeniu oczu.

8. OPTYMALIZACJA PRACY

To ważne, byś podczas pracy mogła się w pełni skoncentrować na aplikacji rzęs danej klientce. Na pewno będzie Ci łatwiej, jeśli wcześniej przygotujesz wszystkie narzędzia. Jednak pamiętaj, że jeśli cały asortyment będziesz miała na stoliku obok, może to przeszkadzać w pracy. Dlatego postaraj się tak urządzić salon czy gabinet, by znalazło się tu wygodne miejsce do przechowywania wszystkich potrzebnych narzędzi – takie, by wszystko było pod ręką, ale jednocześnie bezpieczne przed przewróceniem. Klientka, która z zamkniętymi oczami czeka na zakończenie zabiegu, znacznie bardziej odpręża się, jeśli szuflady nie są wielokrotnie otwierane w trakcie zabiegu.

9. ORGANIZACJA, CZYLI PORZĄDEK I WSZYSTKO POD RĘKĄ

Na koniec nasza ostatnia praktyczna wskazówka: wielu producentów rzęs chciałoby mieć możliwość skrócenia czasu zabiegu. Nic tak nie pomaga, jak skrupulatnie uporządkowane przechowywanie – narzędzia, klej, rzęsy, chusteczki itp., wszystko na swoim miejscu. Właśnie dlatego, że wiele narzędzi i materiałów jest dość małych, chaos w szufladach powstaje szybciej, niż by się chciało.

I kolejna wskazówka organizacyjna, która pozwoli Ci zaoszczędzić dużo czasu: zachowaj kartę lojalnościową. W ten sposób możesz się doskonale dostosować i przygotować do każdej nowej wizyty.